quarta-feira, 2 de maio de 2007

la vieya fraternidá


Pasa la vida tres los ventanales del Xiz, a un llau y a otru del cristal. Les vidrieres d'un café aseméyense a los güeyos d'un home o una muyer: vemos la vida pasar a un llau y a otru, fuera de nós y dientro de nós. Xusto en medio, en cantu la mirada, ente lo que se ve y lo que se recuerda y lo que se siente, tamos nós mesmos. Esi ser que vive porque inda caltién intacta la so capacidá de sorprendese énte la eterna novedá del mundu y sueña con tesoros por descubrir que tán embaxo cualquier piedra del camín, a la vuelta d'una esquina, amatagaos, ensin sabelo, nos bolsos del pantalón.

Inda me revuelven el corazón les imaxénes sueltes de la mio última vuelta a Sama por cuenta la presentación del llibru "El estanque de azufre" de Lauro. Ellí tábemos la parte superviviente del exércitu irregular de la mocedá: Casimiro, cola so inquieta sabeduría d'eternu rapaz y los achaques prematuros del que fue capaz de confesar el día nel que cumplió venti años: "Tengo venti años. Soi vieyu". Severino, grandón y tresgresor adolescente con edá y traces de señor paisanu, riéndose hasta d'una povisa que lleva l'aire d'una manera un poco absurda como tolo lo que lleva l'aire de la vida. Ana Rosa, igual d'estraña y esquiva que cuando yera aquella neña electrizante a la que nos sos güeyos d'ánxel perdíu asomaba verde el diablu o Lilith mesma excitando'l pulsu del sol. Perende, como si vinieren d'ayer pela nueche, ayer que fue va venti años, los náufragos de la Lluna d'Abaxo, Ricardo Labra y Helios Pandiella, náufragos del Desencantu y güerfanos de la solombra benéfica d'Alberto Vega.

En centru del círculu encesu de la vieya hermandá, Lauro, que bebi ya namás cerveza sin alcohol -como s'encarga d'anotar, con un pingu de malevolencia el presentador Labra na so disertación- y que sigue tan ocurrente y combativu como cuando escribía y ponía voz a les sos palabres col fégadu abatanáu de litros de vino blanco barato o cubalibres de Bacardí con Pepsi Cola. Provocador, irreverente, sardónicu, vese que-y sienta bien la vida marital y en salú. Nos güeyos de Lauro tán arrepresaes cientos de nueches y de tardes, mañanes, meudíes, atapeceres, vivíos xuntos. Díes selvaxes y desordenaos de tantos años al debalu noble de los que buscaben isles de lluz ente les nates negres del Nalón y deprendieran de los llabios alucinaos de Jim Morrison que tolos mortales nacemos con una seña divina: un tercer güeyu que nos fai ver coses de les que namás saben dellos esperimentaos xamanes y los neños que nunca perdieron del too la inocencia montés. Coses desllumantes, del tiez ingriente del oru y les piedres precioses, bixos hipnóticos que nel so rellumor escuenden tolos secretos escuros de la vida.

Una vez fuimos grandes, más grandes que l'Osu y que la palabra América. Fuimos grandes una vez porque tuvimos xuntos y yéramos como hermanos que busquen les mesmes fontes y los mesmos fueos y los mesmos sueños. Siguimos cerca. Nengún vendaval arispiu habrá separamos nunca. Porque la nuestra amistá ye más fuerte que tolos vendavales, más fuerte que'l silenciu, l'escaezu, la muerte.