sexta-feira, 25 de maio de 2007

el bosque

A la entrada del bosque yéramos nós bien poca cosa en comparanza coles esbeltes solombres de los árboles. La nuestra estampa malapenes facía una ximuestra de silueta raquítica al empiezu del camín siñaláu con migayes por Pulgarín cuantayá. Inda permanecíen mafientes, petrificaes ente la herba baxo y los líquenes, despreciaes de magar por toles aves del bosque, mesmo poles pegues de rabu de colores y los gurriones monteses.

Más alló, trespasaes les primeres mestures, ente sebes de felechos y ortigues, atopábense tamién les señes del camín que siguieren Hansel y Gretel hasta la cabana de la vieya fechicera. Nos sabíamos que'l so final yera bien distintu del que se cuntaba n'aldea y qu'inda más alló, cerca del ríu, onde la tierra se funde na folla y medren los humeros y ablanales, tuvieran una vez los sos güesos enantes que la riada los arrastrare valle abaxo.

Ya enantes d'entrar nel bosque sabíamos que los qu'entren nél namás tienen un destín. Nós allampiabamos por él. Allampiábamos por ser nós arriendes como los neños perdíos pa siempre y los homes persiguíos pa los que nunca hai perdón.

Atraíanos del bosque el so fondu golor a sexu y a húmeda escuridá. Un país estrañu nel que nun valíen les nuestres monedes nin les nuestres palabres.