quarta-feira, 9 de maio de 2007

el país de l'ardencia

Hai dos conceptos sentimentales que cada vez tarrezo más oyer falar d'ellos: la tierra y la casa. Tienen entrambos el mesmu tufu a maldición revenía, a mostru familiar peslláu nel cuartu escuru de los trastos, ente vergüeñes de la estirpe y telarañes podres. Cuando'l corazón d'un ser elemental remembra la tierra y la casa ye quien a referver tanta emoción esbordada que podía matar coles sos propies manes al qu'echara d'una y la otra llastra. Mesmo podía llegar a matar o a matase por pura señaldá, solmenáu por un dolor más fondu que'l de les traiciones y la muerte.

Figúrome que los nacionalismos aliméntense d'esa debilidá tan común na xente como la chabacanería y el mal gustu. Sicasí ún nun tarrez la tierra y la casa por mera tirria a los que se sienten arguyosos non d'ellos mesmos o de los sos fechos sinón del patrimoniu heredáu de los sos antigüos. En cierto lo que me produz el refugue ye lo penoso d'esa identidá tresmitida, impuesta -inda seya aceptada por propia voluntá-, enraigonada no más fondo del cargüercu familiar. Xusto lo contrario d'una identidá escoyida y construyida llibremente por un individu.

A ún présta-y pensar nuna localización de la propia identidá como dalgo disperso, camudable. imprevisible, como la vida. Un país esmaralláu en sucesives alcordances de cualquier llugar del mundu onde fuimos felices o desgraciaos, pero onde fuimos nós mesmos. Con ríos, pontes, montes, fontes, aeropuertos, clubes de nueche, aveníes, onde la tierra son tolos caminos del mundu y la casa tolos cuartos d'hotel nos qu'ardieron les nuestres manes, la nuestra llingua, el nuestru semen n'alcontrándose col incendiu del cuerpu amigu.