quinta-feira, 24 de maio de 2007

el güeyu de Dios











Nun vieyu catecismu de los años escolares descubiertu esti día en casa los mios padres atopo una imaxe de la que casi ya nun m'alcordaba, la representación de Dios como un triángulu con forma de güeyu. Dios ye un güeyu que tolo ve, adotrinábenmos nos Dominicos de La Felguera- Mesmo yera quien a ver no más íntimo de la nuestra vida privada, como me fizo notar un cura del colexu especialmente interesáu en tolo referente a les mios posibles masturbaciones en plenu exerciciu del sacramentu de confesión: "Y cuando te tocas por vicio -un vicio de los más feos que puede tener un niño- Él te ve, ve todo lo que tú haces, Él lo ve todo...". Dios yera un güeyu omnipresente que tolo vía.

Agora que ya, como dicía el poeta Alberto Vega, Dios nun esiste, Marx morrió y yo nun m'alcuentro mui bien últimamente, lo más paecío a los güeyos voyeuristes del Altísimu son les webcam instalaes polos más recónditos llugares del mundu, incluíos los privaos. Pero ¿qué realidá ye la que se ve al través de la visión d'una webcam? ¿la realidá pura, tal como ye, como sucede en tiempu real? Un busca na rede una webcam de Nueva York, de Xixón, la que tien instalada nel so llar un o una eshibicionistes amateurs o profesionales y lo que ve na pantalla del so ordenador ye una parte de la realidá sesgada y tapecía por una especie de filtru nebulentu na que les persones y los oxetos en movimientu acolúmbrense como na irrealidá de los sueños, vagos, enfilaos por un puxu vital del mesmu tiez que'l de les pantasmes y les coses arrepresaes nun encantamientu. Nada que ver col ritmu real de la vida mesma.

Si Dios esistiere más que'l güeyu omnipresente con forma de triángulu había asemeyase a un complexu administrador de webcams y de la realidá desenfocada, filtrada, borrinosa, vista con un pequeñu, pero bultable, desfase del tiempu ciertu, lo que viera Dios de lo qu'en puridá yera, igual valía pa desplicar los sos propios desaciertos. Con otru sentíu restriegábamelo siempre aquel dominicu tan interesáu en saber la frecuencia cola qu'ún se masturbaba pa xustificar que Dios siendo la suprema fonte de la bondá y de l'armonía universal consintiese tantu dolor en mundu: "Dios escribe derecho en renglones torcidos". Un aforismu que namás puede arrepostiase col preceptivu Amén.