segunda-feira, 16 de julho de 2007

el cisne del Piles

Otra tarde crúzome col paseú solitariu del cisne del Piles. Una tarde de tormenta salió per un de los regueros que comuniquen l'estanque del parque d'Isabel la Católica col ríu y dende entós sobrevive perende, un poco de la pesca y otro de lo que-y echa la xente. Refuga la cercanía de los coríos selvaxes y de les gaviotes, a los picurrinchos ignóralos y si topa de casual con una grulla irge'l pescuezu arguyosu y navega cola serenidá d'un tresatlánticu ensin despeinar una plumba.

La primer vez que lu vi remanecer nes agües impresionistes del Piles cuidé que yera Leda, pero esti ye machu, narcisista impenitente que se mira nel espeyu del remansu y hasta posa cuando nota que dalguién va retratalu. Condenáu a la eterna soledá de los guapos, de toles hestories de la hestoria la única que podía quiebrar la so pose imperturbable ye esa que ya namás los guajes reveníos conocen del coriín féu y da la impresión de considerar el ballet. más o menos como ún: arte superfluo.

El so tiempu ye'l de les tazes de té de porcelana y de los pavos reales. Un tiempu fuera ya del tiempu. Nengún paisaxista contemporáneu nel so sanu xuiciu sería quien a proyectar un parque del sieglu XIX con cisnes y pavos reales. Como animales de compañía o decorativos de xardín tampoco paez que tengan munchu futuru estes aves, tan llonxe de los sos díes de gloria como divinidaes vivientes nes agües del Nilo y del Ríu Mariellu. Los sos últimos requexos son la marxinalia de riberes como esta puerca y desprestixada del Piles.

Conmueve la so maxa caduco, el blanco apolillao de dandy, la so belleza fuera de catálogu, la señaldá del so enchipáu fin de raza. Otra tarde de tormenta habrá llevalu, quién sabe dica qué agúes más turbies. Como a toos.