quinta-feira, 13 de setembro de 2007

les vieyes complicidaes

Después de meses ensin saber nada de cómplices bien cercanos aporten noticies sueltes d'ellos y en cierto nun soi quien a recordalos a nun ser como rostros borrosos. Tengo una alcordanza más nítida de les sos voces, igual porque les palabres algamen sobrevivir a los que les dicen o porque les voces nun duelen, los rostros, alcuando sí.

Delles noticies recíboles de los propios na mio cuenta de corréu y cuéstame face-yos saber qu'esi ye'l territoriu onde podemos siguir falando de momento, el puntu d'alcuentru onde me siento menos incómodu pa remanecer les antigües afinidaes. Mesmo el teléfonu compromete, sinón a contestar, a escuchar les llamaes, a ver na pantalla del móvil los númberos de les persones que te busquen. Empara, la cuenta de corréu electrónicu si pases díes ensin abrir los mensaxes ya inda otro poco más en contestar, naide te lo va tener en muncha cuenta.

En pasando tanto tiempu ensin contactu nengún dan ganes de mentir alrodiu de lo que ye agora d'ún. A mi, por exemplu, prestábame cunta-yos a los cómplices de cuantayá que vivo nuna cabana de maera metanes del bosque y que pasa un ríu a la vera onde nun ye difícil acolumbrar bandiellines de coríos selvaxes, que pasen arriendes volando enriba'l teyáu de la mio cabana y qu'entamen una Uve perfecta n'alzando vuelu pa perdese al otru llau del bosque y los montes.

Cuntar qu'ellí nun tengo conexón telefónica nin electrodomésticos, que vivo como un Amish o un monxu Zen, meditando al abellu de les fayes y les castañales a propósitu de toles coses que pasaran desque guardo memoria d'ello y que deprendí la poca importancia de toles xeres, toles decisiones, tolos fechos orixinaos por voluntá propio.

Cuntar que na cabana del bosque nun cuenta nada la bona o la mala suerte, enquivocase o actuar derecho, que nun tien sentíu dalu esmolecese por poner un ramín d'orden metanes del caos, que tien menos sentíu inda tentar comprometese en llabores perdurables o empobinaos a enveredar pelos caminos comunes de los demás, que llegar a estes conclusiones -nes que nun s'esclúi la dulda- ufiértame una serenidá que nun tenía hasta venir guardame nesti llar escondíu de too y de toos.

Préstabame mentir abondo cola impunidá que da'l pasu del tiempu.

Les complicidaes verdaderes nunca ruempen el filu que les xune. Y si enxamás vuelven atopase, el calor antigu tampoco nunca se pierde.