sexta-feira, 27 de abril de 2007

niundes


Como'l nadador que s'alloñara muncho de la costa sabe bien cuánto más lloñe ta de volver a ella, davezu echa ún la vista atrás y namás ye a acolumbrar un vagu horizón de borrina vieyo. Al otru llau d'esa llende llonguera nun hai nada suyo ya, nenguna casa, nengún llar prendíu, nengún camín familiar. Tolo que vien d'ende son noticies de Niundes, esi país que lo mesmo ta ellí qu'equí o más alló, per onde vayan dexando rastru caleyeru los nuestros pasos.

La vida pasó al otru llau de los cristales empañaos. Y esmúcense agora en cantu l'alcordanza malpenes imáxenes sueltes: una panera cola madera podre d'humedá y miseria, felechos verdes como la mirada del sexu, cuatro o cinco caleyes enfolleraes pol arrepentimientu y un cielu nublu prendíu pola lluz marguxa de la señaldá. Al fondo la invisible presencia de tolos que ya nun tán y l'aliendu terecíu de los qu'inda queden.

Cada día salimos de nós mesmos, como'l que diz de casa, a la busca de los caminos perdíos onde deprendimos a sentir el dolor y la emoción d'una dignidá de ser. Cada día volvemos, como'l que diz a casa, frayaos d'andar tierra ensin atopar una seña que nos encarrile a ellos. Y a otru día, otra vuelta, salimos a buscalos.

Pa nada.

Pinga l'orpín minuciosu y cruel na piel del enfotu. Cala hasta l'alma.

Duel.