segunda-feira, 30 de abril de 2007

causa perdida


Les coses más importantes dícense siempre en voz baxo. La confidencia o la seducción son incompatibles col gritu. Una de les poques coses que pueden sacame de quiciu ye'l que dalguién m'alce la voz, la xente que fala al altu la lleva o xube'l tonu pa captar l'atención o imponer les sos palabres.

Atopo nel Youtube dellos videos d'acciones reivindicatives asturianistes, los berríos de los manifestantes ponen los pelos de punta, respiguen la intelixencia, meten mieu. Ponse ún na pelleya de cualaquier políticu cabezaleru y por muncha cara que tenga, munchu xabón en costazu pa que-y esbarie la crítica más dañible, munches tables de pasar penriba de petardos y pancartes, llégase entender qu'estos puntos de la élite dirixente vean detrás de la revuelta polos derechos cívicos de la llingua asturiana a una especie de cruzaos fanáticos de Al Qaeda capaces d'autoimolase o de volar el Campoamor en plena ceremonia d'entrega de los Príncipe d'Asturies. Ye cierto qu'ellos son los principales responsables de qu'un movimientu binientencionáu y marcáu fondamente pol puxu sentimental fuere podreciendo na so propia frustración dica espresiones de puru fanatismu.

Namás la prepotencia y la fachenda a pudieron ser quien a caltener un determín tan obstináu como'l de los dirixentes d'Asturies. Inda nel fondo, igual ye eso lo que pretendíen: a lo primero namás ellos víen al mostru, agora llograron qu'hasta abondos de los que compartimos colos radicales la esencia de la reinvindicación veamos tamién al enxendru. Que sintamos tantes ganes d'echar a correr o tornalu casi como ellos.

Bien de veces charrando a cuentu d'esta despatria, coincidíamos Xuan Bello y yo en reconcomenos col mesmu malagustu: ¿Qué cóime se nos perdió a nós ente estos cordobeyos? En cierto más de la cuenta, media vida, la mitá de lo que fuimos y güei somos, la mitá seguramente de la vida qu'inda nos queda por vivir. Resquema l'alma si pensamos nes probes razones que nos ficieron dilapidar tanta bona vida por una causa tan baxera. Non, claro que nun pagó nin la propina de la pena nada de lo vivío nesos gratuítos barganales. Cada vez menos paga la pena.

De xemes en cuando vuelve de los cimbros borrinosos del Courel la voz firme, venerable, del nuestru amigu, el gran poeta Uxío Novoneira a danos tira, un remolín d'aliendu compañeru. Escribiólo nos años más escuros de la llarga nueche de piedra pa la so llingua y val pa toles llingües que naguen por salir de la nueche y vencer al silenciu, que ye l'olvidu: Non, a forza de tanto amor non pode ser inútil.